Márky™ oldala!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Online játékok
 
Játékok (Pc)
 
Ez vagyok én!!

 
Boldog névnapot!
 
Képek
 
Videó
 
Szavazz!
Kinke drukkolsz a Formula 1-ben?

Kimi Raikkonen
Fernando Alonso
Giancarlo Fisichella
Juan Pablo Montoya
Rubens Barrichello
Felipe Massa
Pedro de la Rosa
David Culthard
Robert Kubica
Nick Heidfeld
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazz
Kinek drukkolsz a Formula 1-ben?

Lewis Hamilton
Heikki Kovalainen
Ralf Schumacher
Jarno Trulli
Nico Rosberg
Alexander Wurz
Mark Webber
Jenson Button
Takuma Sato
Másnak szurkolok....
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
TrackMania Nations
 
Auto tesztek és leírások
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Virtuális Tuning(VT)
 
Legerősebb Dacia

Ahogy közelítek felé - úgy este fél nyolc lehet - a mélygarázsban, már messziről szemet szúr a csillogó 100 ezer forintos alufelni, és a vakító 80 ezer forintos torreádorpiros metálfény (szerintem bordó). Látszik a fényűzés. A bovdennel állítható fényszórók mellett krómkeretbe foglalt hűtőrács, ködlámpák, és méhsejtmintás levegőbelépők engedik sejteni, hogy itt bizony egy komoly csúcsmodellel lesz dolgom.

Hosszúra nyúlt ez a péntek, így az egyetlen célom, hogy mielőbb hazajussak, és ágyba vágjam magam. Persze nem egyedül, így egy apró kitérőt még teszek, hogy felkapjam a barátnőmet. A távolság kicsi, a lóerők száma elegendő, így nem lesz gond, hipp-hopp otthon leszek.

Az emberséges cégpolitikának hála hétvégén annyit dolgozhatok a vállalat által biztosított laptopon, amennyit csak akarok, így most is bevágom a kissé összekoszolódott, de márkás hátizsákomba.

A kulcs kezemben, már messziről nyílik a központi zár, manapság egy Daciába sem kell a kulcsot dugdosni, ha megfizetjük, illetve ha elég drágát veszünk belőle. Illetve mégis. A csomagtartót kulccsal kell kinyitni, visszaszívom az egészet. Szívesen adnék érte 10 ezer forintot, hogy ennek ne így kelljen működnie, de hiába. Nincs ilyen opció. Még csak az utastérből sem nyithatom, de nem vagyok elégedetlen.

Az elémtáruló meztelen lemezek által határolt tér olyan hatalmas, hogy a hátizsákomat kapásból beszippantja, és vigyáznom kell, hogy magam bele ne szédüljek, ha nem akarom, hogy mentőcsapat induljon a keresésemre három nappal később, miután feltűnik kollégáimnak az elveszésem.

Lezárom, lépek hármat és a karosszéria színére fényezett kilincs segítségével máris nyílik az ajtó, a szintén lefényezett tükörházzal együtt, és az utastérben találom magam. Nem nézelődöm sokáig, mert sietek, dugom a kulcsot és indítok. Feléled mind a 105 lóerő, mind a 16 szelep és csak az én parancsomra várnak.

Gurulni kezdek és az első métereken még állítgatom az ülést meg a tükröket, amelyeket Szörényi András kollégám módszeresen elállítgat, mondván ő így lát ki jól. A szerkesztőség többi tagja mind azonos beállítással vezet, az üléstávolságot leszámítva, így ez egy kicsit érthetetlen, sőt néha bosszantó.

Még kis sem értem a mélygarázsból, amikor a kormányoszlopot kezdem vadul taperolni, hogy egy kicsit közelebb húzzam magamhoz a kormányt, de hiába. Állítani nem lehet, az üléssel kell variálnom. Mivel legalább 10 éve 190 centi felett éldegélek, az ülést leghátsó pozícióba tolom, a háttámlát pedig közel függőlegesbe. Egész kényelmes a pozíció, ahhoz képest, hogy nem állítható a kormány, de azért hálát adok az Úrnak, hogy ilyen hosszú kezekkel áldott meg. Legalább erre jók, ha már minden egyes ruhavásárlásnál megszenvedek velük.

Nyílik a sorompó, végre elhagyom a munkahelyem, újra megjön a térerő, ezt kihasználván gyorsan hírt adok indulásom megtörténtéről, és gyors készülődésre buzdítom kedvesemet. A motor még kisem hűlt, így minden adott ahhoz, hogy sebesen letudjam az alig 10 kilométeres távot a városban.

A gyér forgalomból jól látszik, hogy ma én voltam az egyik legszorgosabb munkaerő, de én inkább a legnagyobb baleknak érzem magam. Odalépek neki, a motor meglepően könnyen veszi a fordulatot, máris 6500-nál jár a mutató, a sebességmérő pedig vehemensen szalad az óramutatóval megegyező irányba.

A kicsit sem közvetlen kormányzást meg kell szokjam még, mert érzem rajta, hogy bizony jópárszor át kellene fognom, ha hirtelen veszélyes forgalmi helyzetbe kerülnék. Beugranak azok a rosszindulatú híresztelések, miszerint a Logan felborult a jávorszarvasteszten. Szerintem ez lehetetlen. Nagyobb a valószínűsége, hogy a Logan egyszerűen elcsapta a szarvast, mert a pilóta nem tudott időben elég sokat tekerni a szépnek csöppet sem nevezhető kormánykeréken.

Mit sem törődve ezzel, zöld hullámon száguldok át a városon, talán kicsit gyorsabban a megengedettnél, de mosollyal az arcomon. A nyugati autók tulajdonosai vagy nagyon fáradtak, vagy én sietek iszonyatosan, de mind elhagyom magam mellett, még ha a pirostól indulok is.

Érzem, hogy a megszokottnál hamarabb érkezem, így már kicsit korábban jelzek egy csörrentéssel. Persze nem tudok eléggé korán, hiába hiányoltak már órákkal ezelőtt, mégis én várok néhány percet.

Az elmaradhatatlan csók, egy elismerő pillantás és egy eleresztett "hűha Nyufi" után, máris felbőg a motor, és próbálom előítéletekkel küzdő barátnőmnek bebizonyítani, hogy ez bizony tényleg hűha.

Az alig 100 méterre lévő visszafordítóhoz vészesen nagy tempóban érkezem, de gond nélkül lassítok és egy erős rántással a kézifékkaron életem talán legszebb kanyarodását hajtom végre. Ezúttal nem kapok bókokat, csak a halálfélelem csapja meg kedvenc utasomat, kicsit elszégyellem magam, így szépen és lassan hazahajtok.

Másnap

A szobám ablakából pont rálátok a Loganra, és a felniről visszatükröződő halvány napsugár kifejezetten az előnyös oldalait juttatja eszembe a Daciának. Kivételesen szívesen teszek eleget a "menjünk el vásárolni" felszólításnak is, ellenkezni úgysincs értelme. Irány a budaörsi outlet, mert "ott minden olyan olcsó", nem számít, hogy egy pár zoknin kívül még soha semmit nem kaptunk ott. Ekkor, világosban veszem csak észre a cédés-rádiót, és a karbonhatású szürke matricát a középkonzolon. Pofás.

Kihasználva az ingyenes autópályarészt, gond nélkül, másodpercek alatt felküldöm a Logant 130-ra, és elégedetten nyugtázom, hogy ez már egy hosszabb utazáshoz is kellően erős, és kulturált. A lehajtó után egy csábítóan hosszú egyenes hívogat, és máris nekivágok, hogy kipróbáljam a gyári 10,2 másodperces gyorsulást.

Miközben így teszek, egy kettes Golf GTI közelít az autó farához, és könnyű győzelmet remélve, visszadobja egyesbe, és versenyre kel velünk. Jön a második fokozat, de a GTI ugyanott tanyázik, mint néhány másodperce és ez mérhetetlen örömmel tölt el. Felkapcsolom a harmadikat is, és hiába kerülök ekkor hátrányba, még van annyi hely, hogy behúzzam elé az autót a hamarosan megszűnő sávomból. Győzelmet könyvelek el. Ma is csak a benzinre költöttünk, de ezért már önmagában megérte eljönni.

Harmadnap

A vasárnap a szokásosnál is unalmasabban, otthon telik, így bőven van időm elmélkedni. Van-e értelme 3,2 milliónál is többet kiadni egy Daciáért, csak azért, hogy elmondhassam, fullextrás autóm van, és hogy meglephessek egy-két autóst a lámpánál? Egyértelműen semmi értelme. 2,5 millióért is adnak már szervokormányos Logant, klímával. Ennyi pénzért körbenézek inkább a Kiánál, ahol már bőven adnak ennyiért egy Ceed-et, hacsak egy 109 lóerős 1,4-est is.

Műszaki adatok - Dacia Logan 1.6 16V

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)  1598
Furat x löket (mm)  79,5 x 80,5
Hengerek / szelepek száma  S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)  77(105)/5750
Max. nyomaték (Nm/ford.)  148/3750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)  10,2
Végsebesség (km/h)  183
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,2
Lakott területen kívül (l/100 km)  5,9
Vegyes (l/100 km)  7,1
CO2 kibocsátás (g/km) 170
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)  4250/1735/1525
Tengelytáv (mm)  2630
Csomagtér (liter)  510
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg)  1115/485
Üzemanyagtank kapacitás (liter)  50
Gumiméret  185/65 R15
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)  2 799 000
Konkurensek (forint)  Kia Ceed 1.4: 2 990 000
 Fiat Albea 1.4 8V: 2 870 000
 Chevrolet Aveo 1.2 8V Elite: 3 036 000
Tesztelt autó ára (forint)  kb: 3 422 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei  15 colos keréktárcsa, színre fújt hűtőrács-tükör-kilics-lökhárító, ABS, szervokormány, vezető- és utasoldali légzsák, központi zár távirányítóval.
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye  Gyors, tágas, kényelmes, de ennyi pénzért sokkal kulturáltabb autót is adnak. Lásd Kia Ceed.
Pontszám (max. 10)  6,75 pont

 

Szöveg: Hamar Balázs

www.vezess.hu

 
Vendégkönyv
Vállalkozz Te is online, 100% ingyenes könyv!
 
Helló!
 
Látogatók
Indulás: 2006-03-12
 
Linkek
 
Sziasztok!
látotagó olvassa a lapot.
 
Elérhetőségeim!

MSN: vmarky15@hotmail.com

 
Szavazás!
Tetszik az oldalam??

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Kereső

Google

 
Ne lopj!

 
Szavazz!
Sziasztok!
Tetszik a Need for Speed Carbon játék?

Király
Igen
Elmegy
Nekem nem tetszik
Szar
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hozzáadások

Rakj a kedvencekhez!

Legyen ez a kezdölapom!
 
Letöltés mérő!
 
Pontos idő
 
Végigjátszások
 
Adatok
IP
 

MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!