Márky™ oldala!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Online játékok
 
Játékok (Pc)
 
Ez vagyok én!!

 
Boldog névnapot!
 
Képek
 
Videó
 
Szavazz!
Kinke drukkolsz a Formula 1-ben?

Kimi Raikkonen
Fernando Alonso
Giancarlo Fisichella
Juan Pablo Montoya
Rubens Barrichello
Felipe Massa
Pedro de la Rosa
David Culthard
Robert Kubica
Nick Heidfeld
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazz
Kinek drukkolsz a Formula 1-ben?

Lewis Hamilton
Heikki Kovalainen
Ralf Schumacher
Jarno Trulli
Nico Rosberg
Alexander Wurz
Mark Webber
Jenson Button
Takuma Sato
Másnak szurkolok....
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
TrackMania Nations
 
Auto tesztek és leírások
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Virtuális Tuning(VT)
 
Hírek
Hírek : KaméLEON

KaméLEON

Quad  2006.11.30. 14:08

O.CT Seat Leon Cupra R

 

Galériánk megtekintéséhez kattints a képeken!

E megjelenésében is igen komoly kisugárzást képviselő autó története évekkel ezelőtt kezdődött. Az eredetileg citromsárga színű Leon pályaautónak készült, amelyet elsősorban reklámcélokra álmodott meg az autó tulajdonosa, aki nem más, mint személyesen az O.CT Tuning Hungária Kft. cégvezetője, Páva Gábor. A sárga Leon pályafutása során több külföldi és hazai újságban is szerepelt, egy idő eltelte után pedig elérte azt a szintet, amelytől minden tuner retteg: megismerték az autót az emberek, és már kevesen voltak, akiknek újat mutathatott vele. A következő lépést, mikor a gép már unalmassá is vált volna, a tulajdonos nem várta meg: úgy határozott, hogy átépíti az autót, és az eredetihez képest egy teljesen más irányzatot célzott meg. A munkálatok eredménye lenyűgözően sikerült: Gábor egy vérbeli tuning autót épített!

Galériánk megtekintéséhez kattints a képeken!Az átalakításokért nem is kellett messzire mennie. Mivel az O.CT termékek köztudottan nem a kék-ledek kategóriáját képviselik, a sárga gépezet elsősorban motorikusan fejlődött. A gyárilag 210 lóerős Cupra teljesítménye az „edzőteremben” eltöltött időszak után 323 lóerőre szaladt fel, maximális nyomatéka pedig nem kevesebb, mint 432 Nm-ben állt meg.

Galériánk megtekintéséhez kattints a képeken!A teljesítmény-növekedéshez az O.CT Team szinte minden alkatrészt nagyobbra, jobbra, erősebbre cserélt a motor körül. Mindez több, mint száz alkatrészt érintett, közülük a legfontosabb az eredetileg K04 típusú turbófeltöltő, mely gyári állapotában 0.8 bar-on üzemelt. Ezt a típust O.CT-ék K16-osra cserélték, a hozzá passzoló töltőnyomás pedig 1.4 bar-on realizálódott, nem kis teljesítménynövekedést okozva ezzel. Az intercooler a gyárihoz képest kétszer nagyobbra nőtt, ami rögtön +15 lóerőt eredményezett, viszont ahhoz, hogy megfelelő méretű felülettel a legoptimálisabb hűtést biztosítsa, az első lökhárító átalakítása is szükségessé vált. Szintén nagyfokú változások érték a motorelektronikát, a leömlőt és az egész kipufogórendszert, melyek természetesen egytől-egyig az O.CT márkanevét képviselik.

Galériánk megtekintéséhez kattints a képeken!Az átalakítások után az autó 275 km/h csúcssebességre lett képes, pontosabban ekkora sebességet engedélyez számára az elektronika. Az álló helyzetből 100 km/h-ás gyorsulás 5 másodpercet vesz igénybe, de ugyanilyen jó adatokat találunk a fékezés terén is: a Cupra szenzációs tulajdonsága, hogy 150 km/h sebességről 3 másodperc alatt „dermed” mozdulatlanná! A félelmetes lassulás az átdolgozott fékrendszernek köszönhető, melyben elöl négydugattyús Porsche nyergek, illetve 370 mm átmérőjű tárcsák, hátul RS6-os Audi nyergek és 312 mm-es tárcsák dolgoznak. A váltószerkezet egy szekvenciális kittet kapott, így elegendő a váltókart előre és hátra tologatni a fokozatok kapcsolásához. A komoly váltó mellé megerősített kuplungszerkezet párosul, melynek kötelessége kibírni a hatalmas igénybevételt.

Galériánk megtekintéséhez kattints a képeken!A futómű sem maradt eredeti állapotban, egy Eibach állítható magasságú és keménységű szett került felszerelésre, ami magasság szempontjából rögtön a lehető legalacsonyabb állásba is került. Nem lehetett kihagyni a sárvédő ívek átalakítását sem, hogy a 10x18-as Antera hátsó kerekek, a rajtuk feszülő 255/30-as gumikkal ne lógjanak ki a karosszériából. Az első tengelyen ezzel szemben 8x18-as felnik találhatók, 225/40-es abroncsokkal.

Galériánk megtekintéséhez kattints a képeken!Az aszfaltszaggató spanyol impozáns optikai megjelenéséért nem csak a méretes kerekek a felelősek, számos egyedi külső módosítás felel a tökéletesen vad összhatásért, úgy, mint például a gépháztető légbeömlője, amelynek nem csupán a látványban van szerepe, hanem valóban a motortérbe préseli a friss levegőt. A legszembetűnőbb külső átalakítás pedig természetesen az új színárnyalat, mely véglegesen gondoskodik róla, hogy még csak eszébe sem jusson senkinek a régi sárga Leon, az autóra nézve. Ez így is van rendjén, hiszen ez az autó már messze több és más, mint elődje volt.

Galériánk megtekintéséhez kattints a képeken!Az O.CT Leon egyébként az elmúlt szezonokban több külföldi gyorsulási versenyen (pl. Osijek, Zagreb) is részt vett, amelyeken kategóriájában kivétel nélkül első helyezést ért el! Az elsősorban 400 méteres távra kihegyezett erőgép itthon még nem bizonyított a nagyközönségnek, pedig 11,9 másodperces (!) 1/4 mérföldes idejével minden bizonnyal komoly fejtörést okozna az A3 kategória indulóinak. Reméljük a jövőben feltűnik a gép majd valamelyik hazai versenyen is, annál is inkább, mivel az autóval már nincsenek új tervek, és eladásra kerül - talán az a szerencsés, aki átveszi majd, még tovább fejleszti a technikát.

A Leon helyét az O.CT berkein belül egyébként egy Porsche Carrera 911 4S veszi át, ami - az ígéretek szerint - hasonló színvonalon kerül majd kés alá.


Típus

Seat Leon Cupra R

Tulajdonos

Páva Gábor

Motor

Motor

1.8 T + O.CT tuning: K16 turbófeltöltő, 1.4 bar töltőnyomás, nagyobb intercooler, módosított vezérlés

Kipufogó

O.CT leömlő és kipufogórendszer

Légszűrő

O.CT

Hajtás

Megerősített kuplungszerkezet, szekvenciális váltó

Futómű

Gumik

hátul: 255/30, elől: 225/40

Felnik

Antera, hátul: 10x18J, elől8x18J

Rugók

Eibach

Gátlók

Eibach állítható magasság/keménység

Fékek

Elől: négydugattyús Porsche nyergek, 370 mm átmérőjű tárcsák. Hátul: Audi RS6 nyergek, 312 mm tárcsák

Külső optika

Karosszéria

Kiszélesített sárvédőívek, átalakított motorháztető, nagy légbeömlő az első kötényen

Légterelők

Gyári Cupra spoilerezés

Festés, dekor

Teljes újrafényezés

 
Vendégkönyv
Vállalkozz Te is online, 100% ingyenes könyv!
 
Helló!
 
Látogatók
Indulás: 2006-03-12
 
Linkek
 
Sziasztok!
látotagó olvassa a lapot.
 
Elérhetőségeim!

MSN: vmarky15@hotmail.com

 
Szavazás!
Tetszik az oldalam??

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Kereső

Google

 
Ne lopj!

 
Szavazz!
Sziasztok!
Tetszik a Need for Speed Carbon játék?

Király
Igen
Elmegy
Nekem nem tetszik
Szar
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hozzáadások

Rakj a kedvencekhez!

Legyen ez a kezdölapom!
 
Letöltés mérő!
 
Pontos idő
 
Végigjátszások
 
Adatok
IP
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!