Márky™ oldala!
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Online játékok
 
Játékok (Pc)
 
Ez vagyok én!!

 
Boldog névnapot!
 
Képek
 
Videó
 
Szavazz!
Kinke drukkolsz a Formula 1-ben?

Kimi Raikkonen
Fernando Alonso
Giancarlo Fisichella
Juan Pablo Montoya
Rubens Barrichello
Felipe Massa
Pedro de la Rosa
David Culthard
Robert Kubica
Nick Heidfeld
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Szavazz
Kinek drukkolsz a Formula 1-ben?

Lewis Hamilton
Heikki Kovalainen
Ralf Schumacher
Jarno Trulli
Nico Rosberg
Alexander Wurz
Mark Webber
Jenson Button
Takuma Sato
Másnak szurkolok....
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
TrackMania Nations
 
Auto tesztek és leírások
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Virtuális Tuning(VT)
 
Tesztek
Tesztek : Ford Fiesta ST

Ford Fiesta ST

vezess.hu  2006.08.17. 22:25

Azt hiszem, az emberek nem tudják, mi a jó. Más magyarázatot nem tudok arra adni, miért nem látok minden sarkon egy Fiesta ST-t fel-alá száguldozni a városban.

TESZT: FORD FIESTA ST
 
Nem feltűnő az ST kivitel
Nem feltűnő az ST kivitel Csúnyább lett a műszerfal
Csúnyább lett a műszerfal Kanyarban őrülten stabil
Kanyarban őrülten stabil

 

Viszonylag olcsó és nem fogyaszt sokat! Akinek ebbe a kategóriába sorolható autó kell, az nyugodtan kattintson a Honda City tesztre, vagy a Chevrolet Sparkra, és hagyja itt a Fiesta ST-t, nem neki való.

Az ST-t kár volna kizárólag bevásárlásra tartani, bár arra is teljesen alkalmas. Ugyan egy kisautóhoz mérten drága, akkora helyen fordul, mint egy Volvo S80, és mellé nagykanállal zabálja a benzint, de használható.

Mégis inkább azoknak a száguldást kedvelő egyéneknek szól, akik nem szeretik elvenni a gázt a kanyarban és jellemzően Clio Sport drukkerek. Ők, ha bepattannak az ST-be, vélhetően gyorsan átértékelik a sportos autóról alkotott addigi véleményüket.


Itt percek alatt kiderül, hogy az autózás sokkal többről szól, mint a lóerők számáról, amiben az ST tényleg elmarad a konkurensektől. A kétliteres szívó benzines "csak" 150 lóerőt produkál, ami a többiekkel szemben nagyjából 30 lóerős hátrányba hozza a Fordot.

Innen szép nyerni

Az a szép, hogy az összhatást tekintve, nem lehet kérdéses: a Fiesta ST az első számú élményautó a kategóriájában, majdhogynem durván alázza a többieket. Nem állítjuk, hogy nem szerethető a Clio, vagy a 206 RC, de míg ott inkább egyes részletekbe lehet beleszeretni, a Fiesta ST úgy jó, ahogy van, egyetlen csavaron sem változtatnánk rajta. A kis franciák tulajai csak azzal tudják magukat ezután nyugtatni, hogy az "enyém sokkal jobban megy", a "Clio sokkal szebb" meg, hogy "gyere, legyorsullak te nudli!", más dumának már ne dőljünk be.

Ne tévesszen meg senkit, hogy mindössze az enyhén sportosra rajzolt lökhárítók, meg a hálószerű hűtőrács árulkodik a másságról, az ST igazi vadállat az utakon, igaz, ennek bizonyítására jobb, ha magunk mögött hagyjuk a város fényeit. Gyér forgalmú, kanyargós erdei utakra teremtették a Fiestát, ahol egy vérbeli sportautó magabiztosságával tolhatjuk le a forgalmat magunk elől a kanyarban. Gyorsaságunk nyomatékosítása érdekében, mi mindenképpen versenycsíkkal rendelnénk, ami baromi jól néz ki.

Csak 4,4 millióba kerül
Csak 4,4 millióba kerül Szép az ülés, de alig állítható
Szép az ülés, de alig állítható A szárny is széria
A szárny is széria

Egyben jó

A gyorsaság oka a fantasztikus futómű, ami olyan szinten felülmúlja az összes többit, hogy kis túlzással nem érdemes egy napon sem említeni őket. Bombabiztosan tartja az ívet, de nem attól, hogy szét van keményítve, sőt, városban valószínűleg az övé a legkényelmesebb rugózás, az oldaldőlés minimális, a kormányreakció pedig teljesen közvetlen.

Az előző változattal ellentétben most nem éreztük, hogy a 17 colos felnik elkóborolnak az útbordákon, lehet, hogy azt a téli gumik okozták. Alaphelyzetben 16 colos gumikkal jön a gyárból, de érdemes a nagyobbikat választani. Utóbbival még tovább javulnak a kanyarodási tulajdonságok, bár valószínűleg a futóművet is jobban kínozza.

Talán a futóműnél is előrébb jár a többieknél a Fiesta a váltó területén! Szinte hibátlan, elképzelésünk szerint ez az érzés dukál egy utcai versenyautóban. Imádtuk gyorsan kapcsolgatni, amit zokszó nélkül tűrt, nem úgy, mint a Peugeot vagy a Renault katasztrofális botmixerei.

A hatodik fokozat bőven elférne, kérem, ezt legközelebb építsék bele! Hiányában közrejátszhat az a városi legenda, miszerint az ST váltót egy márkakupa kedvéért fejlesztették ki, márpedig ott nincs szükség hatodikra. Megértjük, viszont ezzel elérték, hogy szinte lehetetlen tartósan gyorsan haladni, mert 110-nél már kezd zavaróvá válni a motorzaj, a fogyasztásról nem is beszélve.

Pedig emlékeinkben az előd még hangosabbnak tűnik, szerintünk durrogott a kipufogó és a motorzaj is erősebb volt, de így sem kevés. Sőt, az összhatás eszméletlenül jó! Kemény, ezért két kezet igényel a kormány, a pedálokat taposni kell, nem zörög a műszerfal, egy masszív kisautó benyomását kelti bennünk az ST. Ezt nehéz elmondani a többiekről.

Árnyoldalak

Közel áll a tökéleteshez, de mégsem az. Hiányzott az ST-ből a tengelyirányban állítható kormány, és az ülésen is alig lehet valamit babrálni, de tény, hogy jól néz ki a belehímezett logóval. A külső szerintünk abszolút nem változott előnyére, bár a lámpaburákon kívül nekünk nem tűnt fel sok minden. Könnyebb kiszúrni, hogy a műszerfal sokkal rondább lett a korábbinál, még szerencse, hogy a vezetési élményt ez egyáltalán nem befolyásolja.

A rövid áttételekből következik, hogy magas a fogyasztás, így nem érdemes csalással vádolni a benzinkutast, mikor 100 kilométerre 14 litert tölt a tankunkba. Városban nehéz vele 13 alatt kijönni, nekünk közelebb volt a 14-hez.

Ettől eltekintve az ST zavarba ejtően jól muzsikál, ráadásul a konkurensekhez mérten kedvező a 4,4 millió forintos vételár is. Némi plusz motorerőn kívül nem kívánhatnánk szinte semmi többet, de úgy néz ki, ezen igényünket a 2008-ra tervezett XR2-es Fiesta kielégíti majd. Kíváncsiak vagyunk az új Clio RS-re is, de sokat kell majd felmutatnia, ha a Fordot le akarja gyűrni.

Műszaki adatok - Ford Fiesta ST
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1999
Furat x löket (mm) 87,5 X 83,1
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 110(150)/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 190/4500
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,4
Végsebesség (km/h) 208
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 10,4
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,7
Vegyes (l/100 km) 7,4
CO2 kibocsátás (g/km) 179
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3921/1683/1486
Tengelytáv (mm) 2486
Csomagtér (liter) 268
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1137/453
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 45
Gumiméret 205/40 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 425 000
Konkurensek (forint) Seat Ibiza 1.8 FR: 5 569 000
Mini Cooper S: 6 177 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, sportfutómű, 4 légzsák, elektromos ablak, ködfényszóró, légkondi,
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Egy hangányit gyengébb vetélytársainál, élményben mégis első osztályú.
Pontszám (max. 10) 8 pont

 
Vendégkönyv
Vállalkozz Te is online, 100% ingyenes könyv!
 
Helló!
 
Látogatók
Indulás: 2006-03-12
 
Linkek
 
Sziasztok!
látotagó olvassa a lapot.
 
Elérhetőségeim!

MSN: vmarky15@hotmail.com

 
Szavazás!
Tetszik az oldalam??

Igen
Nem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Kereső

Google

 
Ne lopj!

 
Szavazz!
Sziasztok!
Tetszik a Need for Speed Carbon játék?

Király
Igen
Elmegy
Nekem nem tetszik
Szar
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hozzáadások

Rakj a kedvencekhez!

Legyen ez a kezdölapom!
 
Letöltés mérő!
 
Pontos idő
 
Végigjátszások
 
Adatok
IP
 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros